Tuesday, April 26, 2011

Cemburunya Hati ini Ya Allah...

yeeee...cemburu sangat lepas dengar lagu Permata Hatiku-Hijjaz

...sungguh hati nih cemburu mendengar bait2 lirik lagu nih...


Di antara kekasih pilihan di hati
Punyai budi penghias diri
Wajahnya lembut biasan pekerti yang tinggi
Indahnya perhiasan duniaawi...


kurangnya diriku ni Ya Allah...adakah aku nih kekasih pilihan hati yang baik bagi pasanganku nanti Ya Allah...budi yang ade cukupkah pada diri aku nih Ya Allah untuk menghiaskan diri aku nih yang serba kekurangan...?


Malumu bernilai
Katamu berhikmah
Hatimu tulus suci dan murni
Hanya diri yang halal
Engkau serahkan segala
Untuk mencari redha Ilahi


cukupkah malu yang ada pada diri aku ni?....berhikmahkah kata-kata yang aku ucapkan tiap hari Ya Allah...apakah halal yang cuba diketengah dalam lagu nih...halah dara wanitakah yang disebut2? halal itu je ke yang kita persoalkan dan kita perlukan untuk kebahagiaan?? hati ini ya Allah..halal ke hati aku nih ya Allah...??


...........Cemburunya aku pada wanita yang diperkatekan dalam lagu ini ya Allah..ampunkan aku ya Allah kerana ade rase sebegini dalam hati ini........................


semoga ape yang dikatakan dalam bait2 lirik ini dapat aku persembahkan pada diri aku do'ef nih ya Allah..walau sedikit demi sedikit...akan ku usahakan kearah rangkap2 lirik ini...Amin~...

semoga kita semua kearah yang same...=)


Hijjaz (Abai Os)

Permaisuri Hatiku


Di antara kekasih pilihan di hati
Punyai budi penghias diri
Wajahnya lembut biasan pekerti yang tinggi
Indahnya perhiasan duniawi

Di antara diriku jua dirimu
Hanya mengharap cinta yang satu
Ku binakan mahligai impian mu
Oh sayang ikhlaskanlah hati mu

Malumu bernilai
Katamu berhikmah
Hatimu tulus suci dan murni
Hanya diri yang halal
Engkau serahkan segala
Untuk mencari redha Ilahi

Benarlah! cinta buta melalaikan
Tanpa memikirkan batas syariatnya
Semuanya itu hanya ujian di dunia
Ia adalah mahar untuk kita ke syurga

( korus )
Kau permaisuri di hatiku
Di dunia ini kau penghibur
Menjunjung kasih amanah Ilahi
Ku cuba akan terus menyayangi
Terima kasih ucapan ku beri
Kau hadiahkan ku cahaya hati
Ku pimpin tanganmu oh kasih
Meniti hari

Semoga kita dapat bersama
Sampai kepadanya
Di syurga sana

Tuhan kekalkanlah
Permaisuri hatiku
Untuk menemani
Dalam menggapai cintamu


p/s---->kepada si dia yang membawa aku kearah sekarang ini...terima kasih..=)


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...